Rettidig omhu

I planlægningen af en tandbehandling er det vigtigt at man udviser rettidig omhu. Ved at planlægge undersøgelser og behandlinger grundigt kan man undgå mange af de akutte problemer, så som tandpiner, infektion i sår efter operationer og knækkede tænder.

Rettidig omhu i hverdagen

Rettidig omhu betyder for os at vi kun griber ind når det er nødvendigt, men altid griber ind så snart det er nødvendig. Det er vigtigt for at holde prisen nede og kvaliteten oppe i tandbehandlingen.

På Thisted Tandklinik er rettidig omhu en integreret del af hverdagen. Når vi tager kontrolrøntgenbilleder, interesserer os for din almene sygehistorie og altid vejleder grundigt inden vi behandler, er det alt sammen et spørgsmål om rettidig omhu. Der er mange tandsygdomme der kommer snigende uden at du kan mærke det og opdager vi først tandsygdommene når de giver symptomer er det som regel ret alvorligt.

Derfor betyder rettidig omhu i hverdagen at vi kan opdage tandsygdommene tidligt og behandle dem så tidligt som muligt, hvilket betyder at din tandbehandling bliver så skånsom og så billig som mulig.

Rettidig omhu og indkaldeintervaller

Når vi planlægger dine undersøgelser ved Thisted Tandklinik, så tager vi højde for din sygehistorie, dine risikofaktorer og dine præferencer og tilretteligger efter det. Det betyder både at du bliver indkaldt så ofte at vi kan nå at opdage tandsygdomme inden de bliver alvorlige og at du bliver indkaldt så sjældent at du hverken spilder tid eller penge på unødvendige tandlægebesøg.

Rettidig omhu i behandlingsplanlægningen

Når vi planlægger din behandling kigger vi altid ud over det akutte problem og forsøger både at finde ud af hvorfor problemet er opstået, så vi kan forebygge gentagelser, og vi kigger fremad og planlægger din behandling så tænderne holder bedst muligt. Dermed sikrer vi løsninger der er langtidsholdbare, hvilket betyder små tandlægeregninger i fremtiden og mindst mulig tid i tandlægestolen.